Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Jag har även bokat Regina och Oasis, någon som har erfarenhet av något av dessa tre boendena?
|
Stämmer det att du har
bokat tre olika hotell??? För att du ska bestämma dig senare vilket du ska ta?
Om det är så tycker jag att du beter dig synnerligen illa. Dels mot hotellet som tror att de ska få hyra ut rummet, och kanske därmed måste säga nej till någon annan, dels mot andra resenärer som kanske vill boka där och inte får rum pga av din "luftbokning"!
Jag vet att detta förekommer både på hotell och med flygbiljetter, och jag tycker lika illa om båda. Att blockera andra på det sättet är egoistiskt, och både hotell och flygbolag riskerar att förlora kunder och inkomster pga bokningar som sedan avbeställs. I värsta fall måste kanske hela semestern planeras om för att biljetter eller hotell inte finns att tillgå pga "luftbokningar". Vill du själv råka ut för det?
Jag som de flesta här söker alltid efter bästa pris / prestanda, både på hotell och flyg, men det skulle aldrig falla mig in att dubbelboka för att bestämma mig senare.
Alexandra! Jag hoppas att du inte bokat utan menar att du endast gjort en förfrågan. Men du skrev att du bokat och det är därför jag reagerar. Oavsett vilket så anser jag att "luftbokningar" är fel!
Jag vet att det är en utvikning. Så någon Moderator får flytta väl flytta inlägget till lämpligare ställe.
Peter