Sv: Tilos, Eristos Beach
Hej!
NU fick jag tips om denna tråd via Inkfish..hade inte sett den!
Vi bodde på Eristos beach 14 dagar sommaren 2004. 2 helt underbara veckor i lugnet och med nästan hela stranden för oss själva!
Ägarfamiljen (då mor, far 2 småflickor och farmor som lagade maten) var helt underbart trevliga och vi bjöds på myket gott...all mat valdes i köket!
Vi var där ju precis under fotbolls - EM så ägaren hade en JÄTTE-TV inhyrd på serveringen där folk kom i massor från Megalo Chorio.. byn en bit ifrån. Det var fullt varje kväll och jättetrevligt... Annars kanske det hade varit mer ensamt på kvällarna.. Men många stamgäster kommer säkert från byn..
När vi beställde så VALDE vi Eristos trots att många här på forumet sa att det var för ensligt.. Men vi ville vila, vandra , bada och vi hade en underbar terass i nybyggda delen med utsikt över havet och den då alldeles purfärska poolen som invigdes när vi var där...
Vi gick flera timmar varje dag efter stranden och sen upp i bergen..Vi promenarade även allra högst upp till borgen ovanför Megalo Chorio.. Från Eristos tog det sin tid... Vi var också många gånger och skulle äta på den taverna som ligger alldeles intill hotellet , men där såg vi ALDRIG en enda gäst!! LIte förvånande eftersom den skulle vara SÅ bra! En liten liten supermarket fanns en bit bort, men vi handlade alltid i Livadi dit vi åkte med buss eller vespa... Vi var någon kväll i Livadi men var lika glda att åka hem igen...
ÅH jag blir riktigt AVUNDSJUK på er...... Ska vi till Tilos fler gånger så väljer vi Eristos igen!! Men då måste man gilla LUGN och RO!
Megalo Chorio är trevligt att vandra till 30 min ca.... Där finns tavernor och en del affärer..Så finns en annan liten by ca 40 min promenad bort..Till Livadi är det INTE gångavstånd...
Fråga gärna mer i inboxen!
Lissi
|