Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee
Det byttes till MMX, från just MMA, för 12-14 år sedan. Fråga mig inte varför!
|
Var det så länge sedan? Tiden går fort. Men det var en period då det fanns både MMA och MMX. Men jag kan tänka mig att Centralen försvann snabbt. Det var väl ingen Skåning som vågade checka in sitt baggage där när det var SJ som skulle sköta det... När man landade i Athen så var väl ryggsäcken i Kiruna...
Peppar, peppar, ta i trä... Jag har flugit MYCKET. Både privat och i jobbet. Inom och utom Sverige. Till och från gamla Öststater och övriga Europa. Men jag har ännu inte blivit av med något baggage. Det har inte ens vid något tillfälle varit försenat!!! Jag har fått ett par väskor kraschade, men det har ju ersatts, så det har inte spelat någon roll. Jag måste haft en osannolik tur.
Men det det är likadant vid varje resa numera. Jag står vid Bandet och kollar... Är det min tur (otur) den här gången? Men icke! Min väska eller ryggsäck kommer snyggt och prydligt glidande bland de 40 - 50 första...
Citat:
Malmö centralstation har kod XFP och vill man åka tåg till Köpenhamn heter det ZGH!!
|
Underbart.
Citat:
Men som Arne skrev ovan, detta är IATA:s internationella trebokstavskoder och inget man kommer långt med i SJ:s biljettlucka
|
Man kommer inte långt med (personen bakom) SJ:s biljettlucka över huvud taget! Man får vettigare svar från deras biljettautomater. När nu DE fungerar...
Jag ringde och frågade på priset för att åka tåg från Kph till Wien tor för något år sedan. Det kan nämligen inte SJ upplysa om på nätet. Det skulle kosta strax under 3.000. Jag kan flyga tor för ca 1.500........
Jag blir trött. Väldigt trött.....
Peter