Halloj!
Jag hoppas att ni kommer gilla Zakynthos bättre - jag är fortfarande frälst!
Jag kom dit första gången i april 1993 och det var kärlek vid första ögonkastet. Det finns mkt att se, blå grottorna är väl rätt ok, man kan se dem på samma tur som till smgglers - vilket är så himla fint!! Det är verkligen lika vackert som på bilder - alltså, inte att missa. Jag rekommenderar att ni hyr en jeep, scooter el fyrhjulingar och åker runt. Missa inte heller Vassilikos halvön (förbi Argassi och ut), där ligger en hel massa sköna stränder. Alla på rad. Det är bara att svänga av och njuta av dagen. Blir ni less på Laganas stranden, så har ni de finaste där ute. Jag gillar bla Mavrazi och Porto Zorro. Gerakas längst ut är åxå fint(brukar vara lite folk där).
Det är ju väldigt ungt i barerna, men jag tycker ändå att man kan ha jättekul därborta och det finns ganska många barer, så ni kommer säkert att hitta rätt. Känner ni bara för att dricka öl och spela lite pool och kasta dart (kanske börja kvällen så?) så gillar jag The Fishery inn (bargatan där stranden börjar).
Min son tjatar vill tillbaka till Ikaros hotell och bada med sin kompis Giannis, men i år tror jag det blir till att åka själv (blir ju lite annat när man åker med sonen). Hälsningar Anna