Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-01, 00:02
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Boende i Pigadia början av augusti till mitten av augusti?

Vi kom hem från två veckor på Karpathos idag, en vecka i Lefkos på Nikos och en i Pigadia på Hotel Atlantis. Min reflektion i år. Pigadia är dyrare på nästan allt (utom supermarketprylar). Om man är prismedveten och vill ha kvalité satsa på mindre ställen. Bo i Lefkos eller Arkassa, Amoopi är överbelagt i Augusti säger alla på ön. Bara om det är något speciellt som pool, shopping eller båttrurer ni söker välj Pigadia. stan var otroligt varm nu, 40 grader. Luftkonditionering behövs inte lika mycket nära havet på västkusten men var ett måste nu i Pigadia. Ni kommer att göra av med mer pengar på transporter i Pigadia för ni kommer att åka ut från stan ofta, stranden är medioker. Måltiderna är inte lika prisvärda i stan är min personliga uppfattning. Bilhyra en dag av samma fordon (en större ny bil) kostade i år €48 i Lefkos och €80 i Pigadia kanske en slump men kanske inte. Boende kostar också mer i förhållande till vad man får är min egen bild. Tycker själv Nikos i Lefkos för €35-50 per studio/lgh och natt är otroligt prisvärt med det läget, ingen frukost. Atlantis €50-70 inkl frukost var också prisvärt men med alla tillägg för AC, kylskåp mm man vill använda i den varma staden så blir priset mer än dubbelt mot Nikos per natt. Vi överskattade risken för lappsjuka i en mindre ort och hade bara ett fåtal stadsvärden att tala om i år. Nästa gång blir det småort för hela slanten och där bokar man boende själv bäst tror jag. Airtours är ofta billigare än Apollo på flygstolar och även det kan kan spara slantar. /Dan
Svara med citat