He-he.., kan det bli noe annet enn Naxos..? 3 samstemte svar på rappen..
Skiatos er også fin, nydelige strender og koselig by, men som ble sagt ikke like praktisk med både tenåring og et mindre barn da de fine strendene ligger en busstur unna byen.
Stranden i Naxos by er fin for små barn ( og større, og bedere desto lengre vekk fra havnen) og jeg tenkte at jeg selv ville ha syntes at det var praktisk å bo i byen hvis man har en tenåring som ikke liker å ligge på stranden hele dagen.... Mens minsten, og kanskje mor og far tar en siesta på hotellet så kan tenåringen alene ta seg en spasertur rundt i byen uten å gå seg aldelses bort.... Andre dager kan man ta den forholdsvis korte bussturen ut til de deiligste strender i Agia Anna, Agia Prokopios eller Plaka... og hvor man også finner gode tavernaer for lunsj og parasoller el. et tre for skygge under siestaen... og tenåringen kan spasere på egenhånd og titte langs veien om det blir kjedelig på stranden..
Mine barn som nå er 15 og 17 skulle gjerne ha bodd i Agia Anna om vi skulle ha reist tilbake, men de elsker å ligge på stranden og bader hele dagen og vil heller ta bussen inn til byen om kvelden, så det der er et spørsmål om interesser....
Tror ikke dere skulle mistrives om dere valgte Naxos, men som ble sagt før her dere MÅ ha 14 dager (om dere reiser charter)
Ia