Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-21, 00:14
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Kreta för första gången - några frågor (förhoppningsvis inte upprepningar)

Citat:
Ursprungligen postat av MaLoMa Visa inlägg
Värmen i vattnet är det som är mest kritiskt, en av oss går inte i vatten som är kallare än 25 grader. Och det verkar svårt att uppnå i Medelhavet om man läser statistiken - därav frågan om varmaste badvattnet på Kreta! Elafonissi kanske man inte ska satsa på att bo i då?
Vattnets värme finns det ju många olika faktorer till. När vi var på Kreta ifjol (20 juli - 3aug.) och bode utanför Rethymnon var badtemperaturen minst 25 grader, riktigt skönt iaf! Så det ska nog gå att uppnå Elafonissi var vi också vid, och där var vattnet något varmare på vissa ställen och ungefär samma på andra, lite beroende på stråk och blåst. Så just frågan över varmaste badvatten på Kreta, är svår att svara på.
Varmaste vattnet vi var med om ifjol var iaf på stranden Kali Limenes, en ljuvlig stenstrand på sydkusten ganska nära Matala, om du känner till?
Denna strand kom f.ö också att bli åtminstone min favvorit på Kreta hittentills! Och då är konkurransen inte liten ska sägas Denna strand kanske inte passar så bra för en 4-åring iofs.

Ang. att bo vid Elafonissi... visst det är ett Paradis, men inte skulle jag vilja bo där det måste jag säga. En heldag där är mycket bättre!

Fråga gärna mer!
Svara med citat