Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-14, 01:08
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bussar från flygplatsen till Lavrio

Citat:
Så hinner vi luncha i Lavrio också, läste en rekommendation här på Kalimera på en taverna vid hamnen.
Hinner du med 12.30 bussen, vilket jag betvivlar, så hinner du med en snabb lunch. Och Tavernan ligger ca 10 min gångväg bort från hamnen... Kanske det kommit någon nere i hamnen...? Tveksamt...

13.30 bussen tror jag nog är troligare. Då är du i Lavrio ca 14.15 - 14.30... Då du hinner precis köpa biljett och gå bort till färjan. Så troligtvis får du nöja dig med Tipses (Chips), Tiropita eller annan dyr "skräpmat" på färjan tills ni är framme.... Sorry...

Citat:
Blir skönt också att komma fram till Naxos lite snabbt efter en lång resdag !
Med den färjan är ni framme på Naxos ca 18.30 enl tabellen. Säg 19.00... Så då hinner du t o m se solnedgången från Portaran redan första dagen...

Men det är perfekt tid att komma dit för att hitta rum och ta en snabbdusch. Sedan går man ut och äter snabbt och går och lägger sig tidigt... Man har ju rest hela dagen och är trött...!

Dagen efter börjar semestern...

Detta var exakt det jag gjorde i sept i fjol... Tja, sånär på det att vi tog taxi och hann med en god lunch i Lavrio...

Peter
Svara med citat