Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-12, 09:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Folegandros direkt

Tack jag har det jattebra. Igar var det varmt hela kvallen och helt stilla. Behovde ingen vindjacka. Chora ligger hogt och ar ganska utsatt for vinden nar det blaser eftersom on ar smal och havet syna fran bada siddor. Massar av folk ute igar mer obor an turister. I helgen var det mycket greker och italienare har for en miniweekend. Kanske gjorde ett stort barndop sitt till.

Efter en sen middag satt jag lange pa min fina uteplats som omges av vackra vaxter och njot av ett gott glas moscatos vin fran Limnos. I bara linne och kjol. Valdigt internationellt har pa on och an sa lange ar skandinavierna i minoritet. Jag har traffat mycket langvaga turister bla fran Nya Zeeland och Sydafrika. I slutet av juli och augusti kommer manga italienare hit. De lar ha en konsul pa on. Gott om lediga boenden nu men senare i sommar blir det fullt. Ganska perfekt tid att aka hit i juni.

Katterna ar inte sa magra pa Folegandros och jag brukar kela med en stor orange som bor pa Evas Garden.
Hon vill inte ha mat utan bara bli kliad lite. Nar jag gick forbi igar satte hon tassarna runt mitt ben for att forma mig att stanna lite lange. Skojig rackare.

Eva
Svara med citat