Sv: Frågor om Platanias
Jeg har også vanskelig for å ta helt seriøst negative oppfatninger av et sted basert på det man ser fra bilen når man kjører hovedveien gjennom stedet. Det blir rett og slett for dumt.
Jeg har hatt en ferie på grensen mellom Platanias og Agia marina, og var en stor del av tiden i Platanias. Og vi hadde en fantastisk ferie, med barn og barnebarn medbrakt, så vi var 10 personer fra 1 - 56 år. Alle hadde to gode uker.
Vår favorittrestaurant ble etter hvert Dionysos, sentralt på torget i platanias, hvor det var meget hyggelig betjening, som hadde vanskelig for å slippe oss hjem. Etter at regningen var betalt, fortsatte de å bære inn søtsaker, desserter, tsikoudia og frukt til oss.. og maten var virkelig god der! Man kunne nok risikere at kelneren etter et blikk opp ovg ned min betydelige korpus utbrøt: Too much cholesterol for you. sir, når man spurte om en ukjent rett. Men sagt med det riktige glimtet i øyet, er det bare sånn det skal være.
Oppe på toppen av gamle Platanias, som man absolutt ikke ser fra hovedveien, ligger det flere gode tavernaer med fantastisk utsikt. Jeg husker ikke navnet på den beste, men eieren het Andreas. Panorama, midt i bakken opp dit, har (hadde) også meget en god sjøtunge.
Hvis man ikke har altfor snobbete fordommer mot å virke som det man er: en turist, kan turene med det lille blå og røde toget anbefales, både til Meskla og Therisso! En god måte å bruke et par timer på en fredelig tur i vakkert terreng.
Ta også en tur til restaurant Mitsos ved sjøen i Agia Marina. Hyggelig sted, som også har et godt webcam som kan søkes på google. Nymphe er en restaurant på oversiden av veien, med en svensk flicka inngiftet i familien. God mat, mest gresk, men inkluderer også köttbullar, hvertfall på barnemenyen.
kalo taxidi!... dere får noen fine dager i Platanias, vær
ikke redde for det!
Senast redigerad av JohnS den 2007-06-11 klockan 23:59.
|