Ja, det var en god stifado. Mycket god - aven om det var lite for mycket fett pa kottet. Jag ater inte ofta get, den kanske alltid ar fet? Men gott var det.
Cia - nix, inga bocker pa kylskapet. Det har det aldrig funnits nar jag bott hos Elias. Men jag upptackte att bokaffaren pa gatan ner mot den torrlagda fontanen (odos dimokratias) hade ovantat vettigt engelskt utbud. Kopte i dag nat som jag aldrig hort talas om: The interpretation of murder som handlar om hur Sigmund Freud loser en mordgata i USA i borjan av 1900/talet. Kan sakert duga som semesterlasning
Vilken dag jag haft! Det fina vadret ar tillbaka, jag har moppe de sista tre dagarna och planen ar Achata-Apella-Kyra Panagia. Var pa den sistnamnda i dag och det var SA ljuvligt!
Tidigare hade jag bara stannat till med bat for en fika pa Kyra Panagia-stranden. Tyckte att den sag trist ut, alldeles for mycket solstolar och folk.
Och for mycket solstolar och parasoller tycker jag fortfarande att dar ar men nu lade jag mig vid sidan om och hade det alldeles underbart. Jag har ALDRIG badat i ett sa turkost vatten som det! Det var klart redan fran borjan, i dag gick dessutom STORA vagor vilket virvlade upp sand fran botten so att vattnet sag ut som fruktsoda med mjolk! Helt fantastiska bad.
Sen at jag en mkt vallagad lunchomelett pa Olive garden taverna - samma niva som kyrkan och alltsa samma betagande utsikt.
Sammantaget: en av de skonaste baddagarna pa aratal!