2007-06-11, 21:55
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Barnvänligt boende i Egiali?
Jag skulle inte rekommendera Lakki Village, även om där finns en bra trädgård. De gånger jag har varit där för att titta på rum har det varit dyrt och ej gått att pruta. Rummen är inredda i flera etage med sängar i olika höjd och nivåer. Det är knappast barnvänligt. Det kommer inte vara några problem för er att på plats i lugn och ro gå runt och leta efter det boendet som passar er familj bäst.
Första gången vi luffade med våra tre barn tog vi med oss lakan, luftmadrass och liggunderlag, helt i onödan skulle det visa sig. Efter halva resan insåg vi att det var onödigt och lakan, luftmadrass och liggunderlag lämnades kvar på rummet när vi bytte ö, vilket minskade våran packning till hälften . Under flera luffar med tre barn har det aldrig varit några problem att få en eller till och med två extra sängar, även om det ibland varit väldigt trångt på rummet. Ofta har det funnits en bäddsoffa. Aldrig har någon av ägarna nekat att vi klämt in oss för många i ett rum, snarare tvärt om. Om det har varit ok för oss har det varit ok för dem.
Jag kan rekommendera boende på Poseidon studios and rooms. Mycket fräscht boende med bra priser och trevlig ägare. Många av rummen ligger in mot en gård som har en grind ut mot gatan, vilket gör att barnen kan springa runt och leka. Havsutsikten är dock obefintlig på de större rummen.
Ett annat boende som jag kan rekommendera är Agnadi hotell. Trevlig ägare och man har en fantastisk utsikt från balkongerna. Har också en grind ut mot gatan. Det bästa boendet vi haft i Grekland!
|