Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-08, 19:50
Eirini Eirini är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Grekisk sjukvård...

Jättebra att du skriver om det här fallet!!!!!
Jag hade tänk göra det själv men du hann före. Det har skrivits om det förut och jag tror att Dimitris började tråden. Jag tycker att det är jätteviktigt att man jobbar emot mutor inom sjukvården och även på andra ställen i det Grekiska samhället.

Har en väninna som väntar barn och hon går till en läkare på ett kommunalt sjukhus. Hennes läkare förväntar sej mutor för att sköta om hennes förlossning!!!! 10.000 kr är enligt honom en normal summa!!! När hon förklarade att hon inte har så mycket pengar sa han att det inte behövdes. Hon tror dock att hon inte kommer att kunna förvänta sej att han är intresserad av att ha henne som patient nästa gång hon föder barn.
Detta är helt enkelt inte klokt!! Läkare utnyttjar tillfället och vill ha mutor av en gravid kvinna!!

Man ger mutor till operationsläkare för att vara säker på att man inte blir lämnad på operationsbordet att dö under narkosen. Åter igen utnyttjar man människors rädsla under sjukdom eller efter en olycka.

'Det är bra att ha kontakter på sjukhus' så att man får bättre vård. Det räcker om man har en bekant , som är kusin med en kompis granne som jobbar som undersköterska eller något liknande så blir behandlingen mer seriös.
Och om man inte har någon bekant som jobbar på sjukhus....

Om man ska opereras måste man återligen igen känna många som kan ge blod utifall man behöver blod under operationen. Det gäller att ha många kontakter! (som man i vissa fall mutar på olika sätt så att de verkligen är vänner i nöden........)

Jag tycker att allt det här är oacceptabelt!! Skulle gärna vilja veta hur ett helt folk kan bli förblindade och fortsätta acceptera mutor.
Svara med citat