Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Hur fasen ska jag kunna boka boende i en by som jag aldrig besökt på ett hotell som jag bara sett på bild?
|
Jag tror inte att jag har något mirakelmedel som lindrar våndan, men... det jag funderar över är hur många som *inte* bokar boende i byar på hotell som de bara sett på bild? Någon gång är ju den första gången man åker någonstans och då finns det ju inte så många andra alternativ än att köpa grisen i säcken!
Det betyder inte att man inte kan försöka få syn på grisen på lite olika sätt: jag kollar inte bara resebolagens bilder utan söker upp andra bilder på nätet, det finns praktiskt taget alltid ett antal "out there". Om tillräckligt många bilder visar ung. samma sak, så tror jag helt enkelt på att det är ungefär så det ser ut! Jag kollar också kartor; m.h.a. de kan man ju se hur långt/nära det är till olika saker.
Och slutligen, när man kollat upp så mycket man vill och/eller orkar så... får man lämna resten åt slumpen. Överraskningar går inte att undvika; det man kan hoppas på är att de är positiva!