Sv: Analipsi
Hej Micke.
I fredags kom jag hem från en Vecka på Analipsi. Hotellet var Elena. Det bästa hotell jag någonsin varit på!!!! Trevlig personal, fina lägenheter. Lugnt område, speciellt om man har barn. Trafiken är väl ganska så lugn, men man måste vara vaksam oavsett vart du är på Kreta. Maten är suverän, vi upptäckte ganska snabbt att deras mat var bäst. Poolen är också suverän. Stränderna är väl okej men att det finns en fin finkornig strand 500 m åt höger ( Apollo sa det) är lite lögn för det är ingen bra strand och verkligen inte bra botten (stenigt och dant) Däremot stranden i byn (Analipsi) är bra, dock grovkorning och stenig i vattnet MEN vid de slimegröna strand stolarna finns det en glugg med bara sand. och där går det jättebra att bada. Något ni bara måste testa är Boatrip to Sissi, en helskön båtresa där du badar från båten. Kostar ca 18 Euro för vuxna, billigare än Apollos resor. En annan attraktion om ni har barn är Star Beach Water Park. Där är det gratis inträde och har man små barn är det gratis även där (3 stora poolar med mycket att leka med, plus hoppborg och stor lekpark) vatten banorna däremot kostar pengar, superbra havstrand också) Det finns också en liten liten strand ca 50 m åt höger från Hotellet (mittemot Stella Villa hotell) där vågorna inte är stora (ligger innaför stenpirer) Där kan man vada ganska långt. Perfekt för mindre barn. Hoppas att jag hjälpt dig lite på traven och hoppas ni får en superbra resa!!!!!!!!!!!!
Senast redigerad av inkfish den 2007-05-29 klockan 15:48.
Anledning: långt citat
|