Tack Malin! Berätta gärna lite mer om det där boendet du rekomenderar, blev väldigt intresserad

Självklart ska jag hälsa ifrån dig om vi bokar där...
De flesta verkar ju finna Amorgos som en liten pärla i övärlden, och av bilderna jag har sett på Kalimera guiden så tror jag att jag kommer att fastna direkt för ön
Vi vill gärna besöka Milos, men kanske ska spara det till ett annat år istället... Landar på Santorini och måste övernatta där för att kunna ta båten till Milos dagen därpå. Åker vi till Amorgos istället kan vi åka till Paros eller Naxos först sedan till Koufonissi och därifrån vidare till Amorgos. Vi har en månad på oss att luffa runt, vill stanna ganska länge på Naxos då vi gillar stränderna där, och ett par 3 dagar räcker kanske på Koufonissi, vad vet jag?
Hur många dagar bör man stanna på Amorgos för att kunna upptäcka ön? Kan tillägga att ingen av oss har körkort så därför är hyra av moppe eller så helt uteslutet för våran del, Tyvärr...
Man kanske klarar sig bra ändå?
Åker i mitten av augusti och hem i mitten av september så vilken månad ska jag välja om vi far till amorgos?
Någon som vet vad ett rum eller studio kostar ungefär i augusti resp september? Vill bo med balkong och det ska vara rent och fräscht, bra läge.
Blev att jag tänkte "högt"

men det blir lätt så
Inte så långt kvar nu
/Alexandra