Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-21, 14:45
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Årets resa går till Kos.

Åh!!! VAd jag blir avundsjuk. Vi har inte fått bokat resa ännu, men snart hoppas jag att vi hittat en resplan som passar oss.
Jag håller med Janne om att Zia kanske inte är så mycket för världen, men utsikten därifrån är hänförande. Är det dessutom dags för solen att gå ner så blir den ännu mer mer härlig. Fantastiskt ljus däruppifrån Zia.
Annars har vi favvostranden på södra delen av Tingaki. Inget stress där inte. Härlig ljus sand. Kan vara lite höga vågor emellanåt men, det är så härligt att bada då.
Trots att vi har varit massor av gånger på Kos så har vi ännu inte besökt borgen i Kos stad. (man måste ju spara så att man har något nytt att se. )
Det är härligt att promenera i Kos stad. Det fläktar alltid, och ja, trafiken kan vara besvärlig. Då gäller det att hitta gator som inte är så trafikerade. Runt borgen längs båthamnen är det ganska skönt att strosa.
Det finns flera ställen att välja på. Låt er inspireras när ni kommer fram.
Vi har tänkt resa över på en dagstur till Kalymnos som är en härlig ö den med. Fast helt olik Kos. (inget negativt menat)
Jag hoppas att ni får en underbar semester. Själva kommer vi förmodligen att resa ner i början på augusti. Så någon träff blir det inte. Tyvärr. Hade varit roligt att få träffa Kalimeravänner på plats i Grekland någon gång.
Ha det gott!
Annika och Ulf (Kosveteraner, ja, vi är hyggligt gamla)
Svara med citat