Skal dere være en natt på Santorini ville jeg ha prøvd å finne noe på nettet å forhåndsbooket. Det står som regel ikke så alt for mange romutleiere på flyplassen, de står helst nede ved havnen.
Kanskje betaler dere 5-10 euro ekstra pr.natt, men er det bare for en natt eller to blir det jo ikke så mye penger av det.
Får du ikke tak i rom på flyplassen må dere alikevel ta taxi/buss til Fira, detkoster litt..., fordelen da hvis dere forhåndsbooker så henter utleierene dere gratis på flyplassen og kjører dere ned på havna dagen etter.
Bare taxi fra Fira og ned til havnen koster fort 10-15 euro, altså spart inn med en gang. (Men det er jo hyggelig å gi noen Euro ekstra når dere går av i havnen og skal videre da..)
Ang. Anti Paros så er det mye turister der, spesielt i Juli/august og overrepresentert av Normenn....
Øya er koselig og et eldorado for mindre barn da alt er lite, oversiktelig og trafikkvennlig (iallefall i hovedgaten)
Men ellers ikke et sted jeg lengter tilbake til, men det er kanskje forde barna mine er blitt ganske store å krever/takler større forhåld.
Et "must" om dere drar er å spadere en heldagsutflukt med båten Alexandros!
Seiler rundt hele øya, rast med nydelig lunsj på stranden og ellers bading fra båt ved grotter og andre strender....
En tur til dryppstensgrottene er også en fin tur, bussen går fra havnen en gang i timen.
Ellers så holder jeg med Janne at det kan være like greit å vente med å finne rom til man ankommer øya og får lokalisert seg litt.
Når dere kommer i land så ligger stranden til venstre forbi og bak vindmøllen, tipper 7-8 min å gå fra kaia om man går langs veien.
Sener når man er bedere kjent så finner man småveier/snarveier som går fra stranden og rett inn i hovedgaten. Dere skjønner når dere er på plass.
Lykke til