Hej igen!
Nu vet jag inte säkert om vagnar. Vi hade på Kos förr i världen vår paraplyvagn med oss och jag minns inte mera om vi hade några problem. Men hur är det i Limenas och på Thassos? Först och främst tänker jag på solen. Det vore bra att ha ett någon slags solparaply fäst vid vagnen. Är det möjligt för er?
Det kan vara mycket hett i mitten av juni, redan i dag var temperaturen +28-29!!
Jag tycker att gatorna i Limenas är goda, de flesta asfalterade, men mycket smala i byns centrum, särskilt gågatan med turistbutiker och kafeér. Det finns inte heller många trappor där, bara till "Akropolis". Dit kan man också klättra via stranden och den lilla kyrkan längst borta på udden. Strandvägen är nog bredare och man kan gå längs den ända till den huvudstranden och gamla hamnen med sina många tavernor.Det finns nog fina ganska breda sandvägar där oppe på udden. Du hittar säkert fotos på gallerier i internet, t.ex. på tyska Thassos-sidor.
Denna strandväg nära ert hotel är, om jag minns rätt, i början delvis sandväg, men vid havet i hamnen finns asfalt. Det är konstigt att fast man
har gått på vägen tiotals gånger, kan man inte vara säker på

!!
Moúses är en taverna där man kan ha god fisk och läckra mezédes (små rätter) samt t.ex. ruccola sallad till ett ganska rimligt pris, har jag läst.
mvh/Eija