Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-12, 20:08
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Priser i Kreta på mat

Om du går till Supermarket och handlar så kostar tex glassen ungefär som härhemma, detsamma gäller läsk. Grönsaker och frukt är billigt, oftast. Det som är dyrt är tex pålägg, skinka, korvar, bacon. Vi lagar egen frukost och jag kommer ihåg att joghurten som killarna äter (smaksatt) är dyr.

Jag kommer inte ihåg priserna exact, det är en känsla som jag har. Jag tycker om att handla där grekerna handlar och frågar gärna kvinnorna som handlar vilken sorts honung, korv, fetaost etc är godast. Köp gärna feta och oliver etc i lösvikt om det går.

Om man äter ute och inte går på det dyraste på menun, dvs biffar och stekar utan äter mer grekiskt, moussaka, bönor, sallader, smårätter, gryträtter så kommer man billigt undan. Några euro per rätt. Det är ofta också godare än sega biffar...

Frågade sambon och han håller med att ca 1000kr/dag räcker gott till mat, utflykter, presenter åt oss. Jag känner mig riktigt sparsam när jag hör att fyra personer gör av med 15000kr/vecka, det lever vi nästan 14 dagar på. Vi kanske sparar genom att äta frukost och några luncher hemma?
Svara med citat