Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-12, 15:58
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Grekiskt Pajalasyndrom

TV-programmet om de ensamma männen i Sacharo var både roligt och lärorikt men samtidigt skrämmande. När det väl kom till kritan var det väldigt vilsna och osäkra män som tussades ihop med en bunt kvinnor. Själva idéen att göra så där, fösa samman två grupper av människor av olika kön i tron att kärlek ska uppstå är i mitt tycke närmast befängd. När de dessutom knappt kunde prata med varandra var det närmast med löje jag följde programmet till slut.

Sen undrar jag vilken kvinnosyn de grekiska männen verkligen hade. Var det meningen att kvinnorna skulle följa med var och en och gifta sig med dem för att de hade ägor, mark, en rörelse de skötte om eller vad ? Anser att programmet var välgjort men det kunde nog aldrig visa hur det verkligen gick till när de träffades. Känslor går inte att spela in på tv. Visst var det intressant som sagt och visst såg man snabbt åt vilket håll det verkligen gick när festen de hade gav noll resultat. Men jag undrar om det verkligen fanns en vilja från båda sidor att träffas

Kärlek går inte att beställa.

Hasse
Svara med citat