Under resmålsbeskrivningen för Karpathos här på Kalimera finns en länk till Elias hemsida. Elias rooms är ett av de ställen som Kalimera rekommenderar.
Läget är kanonbra, mitt i Pigadia, ändå lugnt (utom när sopbilen kommer på morgonen).
Där finns fem rum/lägenheter. Två är större lägenheter på översta våningen, den ena är möblerad i traditionellt karpatisk stil. De båda lägenheterna delar en altan med ett staket emellan.
Under lägenheterna finns tre dubbelrum och de är SMÅ. Alla har dock egen toa med dusch samt enkla kokmöjligheter. De delar en uteplats där det också finns ett gemensamt kylskåp för de tre rummen.
Jag bor hos Elias och tycker att även de små rummen duger - men jag har inga skyhöga krav på bekvämlighet. Rent, kokmöjlighet, kylskåp och havsutsikt är bra - och alltihop finns, även i smårummen.
Elias är dessutom en formidabel hyresvärd, den bästa jag haft i Grekland. Han fixar allt, kan ge besked om allt - och de besked man får stämmer dessutom. Inte dåligt
Du har tre minuters promenad till tavernorna på hamnpromenaden - och sju-åtta minuters promenad till stranden. Då kommer du till den del av stranden som är mest tätbefolkad med mycket solsängar och parasoller.
Stranden är dock LÅNG och längst bort, ca 3 km, är det glest med folk och inga solsängar alls. Du får dock inte vara alltför ömfotad när du ska i vattnet där borta