Sv: Väskfunderingar
De rymmer mer än man tror, min är 35x55x22 och det räcker lätt till alla kläder + hygienartiklar som jag brukar ha i ryggsäcken. Simfenor ryms däremot inte, då behövs en längre. Och max en bok!
Det finns också jättefina bagar på hjul, har du kollat på sådana? Vi hade en sådan i höstas och la simfenorna längst ner, det passade precis. De större modellerna rymmer verkligen mycket.
Hjulen är viktiga som Ioslina säger. Det värsta är att de låter (illa), oavsett hurudana de är. Jag förstår inte varför samsoniten du har länkat till har ett hjul i varje hörn, det verkar inte praktiskt. Dessutom tycker jag de verkar leva farligt; hjulen på de väskor vi har är inbyggda, så att bara en del av dem sticker ut. Inga veka "ben" som kan gå av eller brytas snett med andra ord, det tycker jag samsonitens verkar ha.
Angående handbagagereglerna så är det OMÖJLIGT att klara vätskereglerna numer - även när man inte har flaskor med sig. Jag hade två konservburkar; en med dolmader och en med fyllda auberginer när jag åkte till Cia i torsdags. Fick inte ta med dem, det var 210 gram vätska påstod de på Arlanda - trots att de inte fattade ett jota av vad som stod på burkarna och jag förklarade vad det var. Men det lät ju när de skakade dem och 210 fattade de! Så att åka med bara handbagage är nog dessvärre uteslutet hädanefter.
Senast redigerad av Elisabet den 2007-05-08 klockan 12:46.
|