Citat:
Berätta gärna varför du inte föll.
|
Det fanns flera anledningar, en eller två skulle jag klarat, men inte så många.
1. Boendet var bra, men efter några dagar kläcktes en kull kackerlackor och hela rummet "fylldes" av kackisar.
2. Av någon anledning fick vi ingen kontakt med befolkningen, ingen hälsade tillbaka om vi sa Kalimera i affären, eller Kalispera på tavernan. Har aldrig hänt tidigare.
3. Busschaffören var inte så sällan onykter, när vi skulle åka till hamnen mitt i natten för att ta båten till Santorini vågade vi inte åka med bussen, (du vet hur vägen är där och är det mörkt är det inte kul ens med en nykter busschafför). Vi gick gamla åsnestigen ner till hamnen med all packning.
4. Vi kände oss inte välkomna på stränderna pga av alla vildcampare. Det kändes som att kliva in i någons vardagsrum.
5. Det enda ställe där det gick att växla pengar på blev vi, och flera andra, bemötta med en otrolig nonchalans.
6. Slutligen, jag blev ordentligt sjuk, typ 40 graders feber.
Det sistnämnda tror jag spelade stor roll, eftersom jag blev så sjuk i slutet minns jag det mer än det som faktiskt var bra med Anafi. Vi var där i slutet på säsongen och det var säkert en anledning till varför grekerna var lite "trötta". Därför vill jag ge ön en ny chans, det borde vara en ö för mig, alla ingridienser finns där. Nästa gång ska jag vandra där, det missade vi då, många gånger är det först efter att man vandrat på en ö man lär känna dess själ.
En sak kommer jag alltid tacka Anafi för, det var där jag för första gången blev "itvingad" chorta. Oj så gott det var!
Janne
- som hoppas och tror att Anafi nästa gång ska visa ett annat ansikte.