Jag hade nog valt Georgioupolis i 10 fall av 10. Bägge är förvisso charterorter, men Platanias känns väl inte grekiskt direkt. Georgioupolis är en riktigt trevlig ort med flera bra restauranger som serverar ypperlig mat.
Jag har bott på Georgioupolis Beach Hotel. Jag hade förbokat med havsutsikt och fick ett riktigt skitrum in mot gården och avloppet. Inga andra rum fanns tillgängliga, så det inte att byta.
Jag undersökte omgivningen och det fanns flera alternativa ställen att ta in på och då var det ändå mitt i högsäsongen.
När jag åter på Georgioupolis Beach påtalade att jag inte ville ha deras rum, så ordnades det raskt fram ett annat rum. Helt ok med utsikt över stranden och poolområdet.
En trist sak med Georgioupolis Beach Hotel var den tyska kolonin. Inget ont om tyskar, men de åt upp ALL frukost (gjorde mackor och tog med sig till poolen), de tog ALLA solsängar vid poolområdet, de lämnade inte ens dem när de gick ned till havet för att bada. Såg t ex på kvällen att de hade lagt ut handdukar på solsängarna redan då (var grymt sugen att kasta handdukarna i poolen).
Men struntade man bara i dem, så var Georgioupolis riktigt trevligt!