När man åker ospec finns det alltid en risk att man hamnar på ett "loppehål" utanför arrangörens program, mitt ute i ödebyggden. Med toa i stallet och dusch runt hörnet...

Då har du köpt en billig resa och även accepterat att denna risk finns.
Med detta sagt så skall jag tillägga att det är ytterst sällan det händer. Och när det händer så är det normalt sett beroende på att du valt att åka ospec under högsässong när arrangören har fullt på alla de hotell denna vanligtvis använder. Och då får du skylla dig själv...

Åker man under låg eller mellansässong så brukar det aldrig vara några problem. Då hamnar man normalt sett på något av arrangörens vanliga hotell. Har du supertur får du bästa rummet på bästa hotellet! Dels för att ingen annan har haft råd att boka det, dels för att arrangören gärna gör reklam för sig... Annars hamnar du på baksidan och kan glömma allt vad havsutsikt heter.
Men du har inga problem med arrangören i alla fall. För du har redan från början avsagt dig alla möjligheter att protestera mot något eftersom du reser ospec! Men har du tur och får ett "fete-rum" kan medresenärerna protestera kraftigt när de får reda på att de betalat minst tre gånger så mycket för sina resor som du gjort för din. Och du dessutom fått ett bättre rum...

Lätt stulet från Lasse Åbergs SOS..
Jag har rest ospec tidigare och det har fungerat bra. Jag skulle inte tveka att göra det igen. Jag vet inte hur det är idag, men tidigare var det så att om man märkte att man var på väg rent ut åt he.... in i öknen så kunde man "prata" med representanten och diskret smussla över 2- 300 i lokal valuta för att förbättra situationen...

Det löste sig alltid...
Peter