Jag förstår att det är tips på bra ai du vill ha, men jag måste också få sälla mig till skaran som i stället berättar hur jag skulle ha gjort.
Jag skulle inte välja ai just för att ni är så många och för att det är så begränsande, vilket kan vara en extra nackdel när man är många.
Alla vill kanske inte äta tillsammans varje kväll och inte göra samma saker alla dagar, och då kan förbetalda måltider bli ett gissel.
Eftersom det är barn med i sällskapet skulle jag välja en ö med fina ganska långgrunda sandstränder. Inte bara för barnens skull, utan även för föräldrarnas, allting blir så mycket enklare för föräldrarna om det är bra bad för barnen.
Jag skulle välja ett boende ganska nära en sådan strand men också nära en stad med varierat utbud av aktiviteter för alla åldrar och smaker.
Boendet skulle vara bungalows där varje familj kan "rå sig själv". Det skulle finnas pool, det är ovärderligt att de lite större barnen kan roa sig där på morgonen medan man packar väskan för dagen och på eftermiddagen när föräldrarna kanske vill sitta en stund på balkongen, duscha, kanske tvätta lite kläder mm.
Slutligen skulle jag välja att åka andra halvan av september när värsta trängseln har lugnat ner sig även på de mest välbesökta platserna där de finaste stränderna finns och vattnet fortfarande är ljuvligt varmt för de små (och stora

)