Sv: Thassos i augusti
Hej Alexandra!
Har just i går kommit tilllbaka från Thassos och är ännu lite virrig men har lovat skriva en liten reseberättelse också här på forumet. Men måste först samla ihop mina tankar!! Men i alla fall är jag MYCKET nöjd med resan, igen. Jag har ju varit på ön sedan 1988 nästan varje år, men bara en gång i augusti och DET VAR HEMSKT HETT PÅ DEN TIDEN för mig som inte gillar att grilla mig i solen.
Och säkert finns det MYCKET folk på Thassos då när också grekerna kommer från fastlandet dit till semester. Men dock kan man hitta där också lugnare ställen och det finns så många fantastiskt fina stränder och om man kan hyra en bil, kan man säkert hitta en ensam strand också!
Om tips på utflykter och annat, kan du hitta på internet av olika Thassos-sidor, men senare kan jag också försöka att berätta något.
Prisnivån är säkert lite högre i augusti, så är det svårt att säga nånting med mina erfarenheter. Nu var det ganska rimligt. Jag betalade 20-30 € per natt för ett enkelrum i Potos och Keramoti (på fastlandet). Om andra priser ska jag berätta i min reseberättelse (om jag blir klar med den nån dag!!). Jag kan inte säga mycket om tavernapriser då jag kokade själv (måste resa med låg budget!)
Nu måste jag gå ned och börja att packa upp med min ryggsäck!!
mvh/Eija
|