Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-25, 19:34
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Allergier eller överkänslighet mot vissa livsmedel...

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Har ni förresten testat om dottern kan äta kvisttomater? Det skulle kunna gå eftersom de och "vanliga" tomater har olika proteinsammansättning.
Jadå provat dessa, plomontomater, "vilda" tomater och även vanliga ekologiska som Eva föreslog, allt jag hittat.
Men i det här fallat måste det ha något med färgen och solen att göra.

Alla sorters gula tomater går bra (det är samma sak med paprika). De äts i brist på annat, men uppskattas inte så.

Vi hade en buske röda tomater här hemma i somras. Hon åt från den med god aptit utan ont, men de sista som vi tog in och lät mogna i köksfönstret på höstkanten fick hon jätteont av...

Annars håller jag med dig Elisabet - Det är enklast att låta bli färdiga köttbullar o s v. Dessutom får hela familjen hälsosammare mat, inga härdade vegetabiliska fetter här inte (ibland tror jag att det bl a är sådana hon inte tål). I hennes vanliga kommunala skola som hon slutade i somras hade hon inte kunnat äta utan medicin - all skolmat är ju prefab i normala fall. Men, tack och lov så har vi flyttat henne till en Waldorfskola, dår får hon hemlagad vegetarisk mat, fungerar jättebra utom vissa livsmedel som hon får låta bli.

/Marianne
Svara med citat