Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2007-04-20, 17:58
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Tack för inbjudan! Som fast bosatt är jag faktiskt inte så ofta borta i Platy Yialo- Myrthies-Masouri. Vi var där oftare förr när vi själva var en sorts turister, bl a 1974 när vi blev fast för att det inte gick några båtar på grund av Cypernkriget. Nu blir det att man åker igenom på väg från Emborio där min man brukar fiska, eller Kastelli, där vi har vänner.

Vi har fått bättre förbindelser med Kos nu, även om det inte gäller er denna resa.
Nya Olympios Zeus, som tar lastbilar och personbilar går från Kalymnos alla dagar kl 7.00, 13.00 och 16.30.
Från Mastichari 9.00, 14.00 och 17.30
Stora kajen Kalymnos


Nya "Kalymnos Star" och nyrenoverade "Kalymnos Dolphin"
Alla dagar från Kalymnos 5.45, 7.30, 13.30, 16.00 och 21.00
Från Mastichari 6.50, 8.00, 15.30, 18.30 och 23.00
Utgår från kajen mittemot Olympic hotell

Kalymnos Star kan ta ett fåtal moppar. Båda båtarna är jättesnabba.

Kommer man för sent till Kos och måste bo kvar över natten finns det ju många stora och små hotell i Mastichari. Utanför själva centrum finns det en del nya ställen. En vattenlekpark modell större finns nära mellan Mastichari och Tingaki.

Den som åker från Kos och har tid att fika rekommenderas ett ställe i Antimachia, byn strax innan flygplatsen: Koimeni, ny regi, trevligt folk. Ouzeri, kafeneion och dagens rätt , en kock som tröttnat på stora ställen.

Hoppsan, nu gjorde jag reklam för Kos, jag som bor på Kalymnos.
Svara med citat