Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-20, 01:23
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Min älskling äter

Citat:
Ursprungligen postat av linneas Visa inlägg
Peter, Vore kanske nyttigt för dig att se slakten på dem djur du stoppar i dig!
Varför det? Vad ger dig rätten att skriva så nedlåtande?

Det är ett fritt val hos alla människor att vara vegetariarer eller inte. Att jag äter kött innebär inte att jag tycker om att djur dödas. Tvärtom. Men många djur föds upp just för att bli föda. Så har det varit sedan förhistorisk tid. Men som jag skrivit tidigare hoppas jag de har ett bra och harmoniskt liv och får god omvårdnad fram tills det är "dags".

Det är tyvärr en brutal verklighet att djur dödas för att bli föda. Hurvida jag ser det eller inte påverkar inte detta faktum. Och det hade inte inverkat på min inställning till att äta kött... Jag känner dock inget behov av att leva på nötter och sallad för det...

Jag är en stor djurvän. Jag har större delen av mitt liv haft djur och hjälpt till med djur på olika sett. Hundar, katter, hästar... Jag har haft hund tidigare men har nu två f.d. hemlösa katter som jag betalat för till en förening som hjälper sådana. På så sätt fick två katter ett hem och föreningen lite pengar att hjälpa ytterligare några fler.

Så jag anser att jag har tagit mitt ansvar för att djur i min närhet ska ha det bra.

Har du?

Peter