Öar kontra fastlandet har varit på tapeten flera gånger i det här forumet och det är väl bara att konstatera att antingen gillar man ö-livet eller så föredrar man fastlandet.
Jag har haft förmånen att ha bevistat både och, de sista åren dock mer fastlandet av familjeskäl. Tycker bara det är roligt att fler och fler upplever fastlandet och ser också med vilken värme och glädje fastlandskrabborna har när de vill berätta för oss andra om sina smultronställen och upplevelser
Även jag "borde" missionera mera när det gäller fastlandet men eftersom jag har min familj där, blir det inte längre att jag åker på semester utan jag reser hem, d v s hem till byn. Att vara hemma betyder dessvärre också att man blir hemmablind och i mitt fall har jag idétorka om vad jag ska skriva om, i alla fall så att det blir intressant för andra
Utifrån ovanstående vill jag bara uppmana alla landkrabbor att skriva mera, mycket mycket mera om fastlandet

och framför allt - Ta det varken som kritik eller personligt om någon har argument för ö-livet resp emot fastlandet eller för allan del, tvärtom - Grekland är tillräckligt stort och räcker till för oss alla
//Zanét