Jag ser att jag misslyckas med att göra mig förstådd. Så är det ofta på diskussionsforum: när man inte ser varandra i diskussionen missförstår man andra och blir själv missförstådd.
Jag tycker att det är jättebra att ni missionerar för era smultronställen! Det gör vi ju allihop. Men ni lägger en stark vikt vid att hela tiden jämföra öarna med fastlandet. John är förvånad över att folk som kallar sig grekofiler bara varit på öar, du skriver att fastlandet har allt som öarna har och mycket mer. Det ger mig känslan av att ni vill säga att jag missar något och det gör jag säkert - precis som jag missar alla de öar jag inte besöker (hur ska man hinna hela fantastiska Grekland under en vanlig enkel livstid

)
Det är synd att både du och JohnS verkar ta illa upp över att vi fortsätter argumentera. Jag kan bara aldrig kalla det att få käft. Det måste gå att diskutera även om man inte blir eniga - så länge man är hövliga mot varann.
Ibland tycker jag mig se att folk här är lite rädda för oenighet men för mig är det ingen dramatik att man inte kommer överens. Huvudsaken är att man respekterar varandras uppfattningar - och det tror jag att vi gör, även den här gången