Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-19, 17:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bildgåta 462/LÖST

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Det er masse deilige øyer i Hellas, men fastlandet har jo alt det øyene har, og mye mer. Så enkelt er det, for meg iallfall
Jag är helt övertygad om att du har rätt Merete. Fastlandet har helt säkert minst lika mycket att erbjuda som öarna. Problemet är det att det finns ytterst få resor till fastlandet. Och de få som finns är till "erkända" orter som redan är turistifierade... Som de flesta öar...

Så då måste jag fortfarande själv arrangera min resa med hyrbil osv, och det blir mycket dyrare än att åka till en ö. Och oavsett hur mycket jag vill så har jag inte råd att göra det just nu. Jag måste vänta på "vinsten"...

För några år sedan så berättades det för mig om ett par vänner till vänner till mig som faktiskt reste runt på fastlandet. De hamnade i en liten by där en gammal gumma varje dag gick förbi på gatan och slog med käppar i gatan. Det är en urgammal sed som sker av en speciell anledning. Vi kan ju ta det som en liten gåta! Varför slår hon med käppar i gatan? Och ni två här som vet svaret är tysta en stund...

Men det är sådana ställen, byar, som verkligen är intressanta. Men så svåra att hitta och komma till på ett enkelt sätt...

Peter
Svara med citat