Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-19, 16:11
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bildgåta 462/LÖST

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Kan du utdype det? Er det mer sol på øyene? Mindre/dårligere hav rundt fastlandet?
Fast det där är inte vad det handlar om. Jag tror du gör samma tankefel som JohnS verkar göra: ni tror att vi åker till öar för att vi inte vet att fastlandet är bättre.

Dina frågor låter lite som om du tror att du kan övertyga Chras - och oss andra - med objektiva fakta. Men igen: det handlar inte om det. Det är inte mer sol på öarna och inte sämre hav på fastlandet - men att ni upplyser oss om det får oss inte att reagera: Shit, det hade jag ingen aning om, nu MÅSTE jag åka dit.

Jag tycker att du är en utmärkt ambassadör för Nafplio. Dina bilder och berättelser därifrån ger mig hemkänsla och har fått mig att bli riktigt nyfiken på den staden. Nyfikenhet är en god känsla.

Men känslan av att vi andra åker till öar för att vi inte förstår bättre - den är ingen god känsla. Tvärtom, precis som Elisabet säger: det känns till och med inte trevligt.

Och jag förstår inte varför ni så envist vill cementera en motsättning som i mina ögon är helt onödig. Det är inte fastlandet vs öarna - det är fastlandet och öarna, alltså GREKLAND. Den kärleken måste vi kunna dela.
Svara med citat