Re: Mygg!
Min datter fikk noe influensalignende på Kreta, med bihulebetennelse. Besøkte lege, og fikk resept på medisiner. Da hun begynte å komme seg tredje dagen, fikk den eldste dattera influensasymptomene, og dagen etter fikk den yngste det også. Nytt legebesøk og nye medisiner til den yngste.
Totalt fikk hun kvitteringer for konsultasjon, medisin og taxi på 7 - 800 kroner, og trodd ikke det var noe særlig vits i å sende noe krav til forsikringsselskapet, med en egenandel på 500.
En søndag det regnet, satte hun seg likevel ned og skrev en detaljert reiseberetning om sine lidelser, la ved alle kvitteringer og senndte til forsikringsselskapet. Noen dager etter fikk hun svar: Selskapet hadde regnet på kroner og dager, og hun fikk igjen alle utgifter fra frste krone. Desuten hadde hun fått ødelagt så mange dager av ferien at hun fikk 5800 kroner i erstatning for det, noe hun ikke hadde en anelse om at hun hadde krav på. Gjett hvem som jublet i telefonen da hun ringte sin gamle far!
Så sjekk hva forsikringen egentlig dekker!! Jeg hadde antagelig aldri kommet til å sette meg ned og lete fram alle papirer, hadde bare gått ut fra at et par hundre ikke var anstrengelsen verdt (men så dekker ikke min forsikring sånt heller..... tror jeg).
|