Sv: Bildgåta 462
Det er da ingen motsetning, vel!! Og jeg er ikke negativ til øyer, eller til dem som foretrekker øyer. Men jeg skulle ønske flere ville oppdage - og bruke - alle de skattene som ligger så lett tilgjengelige inne på fastlandet også! Så derfor driver jeg litt misjonærvirksomhet for fastlandet her, og håper jeg kan få fortsette med det uten at noen behøver å føle seg tråkket på tærne og i forsvarsposisjon, selv om de har nok med øyene.
Og jeg synes da det er rart hvis man er grekofil og ikke blir nysgjerrig på å se andre sider av dette fascinerende landet! Men for all del, det er ikke noe galt i å "spesialisere" seg, enten det er på øyer generelt eller på en enkelt øy som man faller for umiddelbart, slik mange gjør, og føler seg "hjemme" der. Selv reiste jeg sikkert 7 - 8 ganger til Kreta, før jeg begynte å bli virkelig nysgjerrig på å utforske nye områder.
Så når jeg snakker varmt om fastlandet, ligger det ikke automatisk noen negative holdninger til øyene i det! Hvis noen oppfatter det sånn, er det nok formuleringsevnen min som svikter.
|