Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2007-04-17, 21:09
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Vi ska åka till Nidri, vill ha lite tips

Vi bodde også på Avra, og hadde bare positive opplevelser med hotellet. OK rom, en bra frokost, og ganske ideell beliggenhet, sentralt men stille, og direkte mot stranden. Meget hyggelig betjening da vi var der. Jeg blir fort lei av strandlivet, og trekker meg ganske fort tilbake til en skygge med en bok. Her kunne min kone bli liggende på stranden, mens jeg satte meg med en kaffe på uteserveringen og leste. Valgte jeg bordet på hjørnet, var det to meter mellom oss, så vi kunne sitte og prate litt innimellom, og begge hadde ideelle forhold .

Nidri er et typisk turiststed, med en gate tvers gjennom byen, tavernaer ved havnen, og ikke så mye mer. Men likevel har byen holdt på mye av det som var, det er ett av de få stedene der et stort antall av kvinnene gikk i tradisjonelle drakter (i alle fall for 3 - 4 år siden), og flere ganger så jeg kvinner med store kurver de bar på hodet, noe jeg ikke har sett ellers i Hellas, tror jeg. (Selvfølgelig var det de to gangene jeg ikke hadde med kameraet).

Han som driver coop-butikken i krysset hvor man kommer opp på hovedveien fra Avra er meget trivelig. Det samme er hans kone og hennes mor, så vi brukte en god del tid på butikken. Gamlemor var 75, lita og nett, og måtte stadig demonstrere for oss hvor sprek hun var med lette dansetrinn. Dattera var en helt annen type, og 54, fortalte mora, og hver gang dattera snudde ryggen til, rista mor på hodet.. "Megalo, megalo".

I samme krysset ligger også en bra taverna hvor vi spiste flere ganger. Sjefen Yiannis, eller John som han kaller seg, virker litt reservert, men da vi stod og venta på bussen hjem, kom han med en vinflaske som vi skulle ha med og drikke "in your country, and thinking about us". I det hele tatt traff vi mange hyggelige mennesker i byen, og hadde ei flott uke der!

Lykke til!

JohnS
Svara med citat