Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-17, 12:30
lejdy_dis avatar
lejdy_di lejdy_di är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: HJÄLP! - Frågor om Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av Karlssons Visa inlägg
. I vår familj har vi siktat in oss på Samos och Pythagorion som förslag.
När man tittar på bilder från Pythagorion så verkar dock inte stranden vara någon direkt höjdare. Den ser stenig ut. Om man som vi drömmer om en härligt gyllengul barnvänlig sandstrand, har vi valt fel resmål då? Hur långt bort ligger närmsta fina sandstrand? Är det gångavstånd från Pythagorion?
Samos är kanonfint, lite romantiskt och perfekt för barnfamiljer. Stranden i Pythagorion är ganska stenig, men den är normalt långgrund. Sen finns stora Potokaki beach, som ligger en promenad på 10 minuter från hamnen. Den är lång, nära 1,5 km, och är fin. Finns en beachbar, och några restauranger i slutet på stranden. Den stranden är mer att rekommendera, och samtidigt är det inte så långt ifrån hamnen heller. Jag och en tjejkompis bodde på hotell Elli, och åkte med Apollo dit. Hotellet ligger lite uppåt på main street i Pythagorion, och var helt okej.

Även om det inte är drömstränder, så lovar jag att ni inte kommer bli besvikna alls! Jag rekommenderar samtidigt en restaurang, Four Seasons, i hamnen. Hälsa från Diana då till en kille som heter Theologos, som jobbar där. Sen finns det en i slutet av hamnen, men kommer inte ihåg vad den heter. Det är nog den sista restaurangen, och har blå stolar, och rutiga dukar, med vindskydd och träd. Kanonbra mat!

Lycka till med vad ni än väljer! Själv ska man ner till Parga på fredag igen, och vara där till oktober, och det lovar jag, är ett paradis!
Hälsningar Diana
Svara med citat