Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-14, 00:23
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jag har bestämt mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Du är ju en bra bit på väg!
En kompis till mig började till slut känna sig smått "alkoholiserad" då hon ett tag bestämde sig att hon bara fick röka tillsammans med alkoholintag.
Det blev in till maten så gott som dagligen, konjak till kaffet på kvällen, ärtsoppa varje torsdag, naturligtvis med punch
Hon gjorde till slut så här: hon tillät sig röka precis när som helst... Vilket gjorde att hennes alkoholintag återgick till mer levervänligt leverne.
// Helén
Jodå, jag känner också att jag är en bra bit på väg. Faktum är ju att jag fortfarande inte riktigt har bestämt mej för om jag verkligen vill sluta snusa
Ikväll har jag gjort lite hårt byggnadsarbete tillsammans med en kompis och några öl. Efter att det blev för sent för att jobba bland grannarna satte jag mej vid datorn och tog någon öl och ett par Ouzu till.
Inte under hela eftermiddagen har jag haft det minsta behov av att få en snus och det har jag inte nu heller fast jag inte på något sätt kan påstå att jag är nykter. Däremot "lånade" jag en snus på dagen då jag satt bredvid en snusare för en kaffekopp.
Detta är ju en total omvändning mot vad jag är van med då jag tisdigare känt suget då utbudet inte funnits.

Jaja, vi får väl se hur det går.

Mvh Janérik (Gräsänkling för tillfället)
Svara med citat