Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-16, 10:09
Ullipos avatar
Ullipo Ullipo är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Är du ankare eller kryssare?

Jag skrattade när jag läste inkfish´s beskrivning av ankaret, jag är ett solklart sådant!

1987 var jag på väg till Santorini. Klev av båten på Naxos för att sola och bada ett par dagar.....och blev kvar i tre veckor. Sedan dess har jag återvänt 14 gånger, har sammanlagt tillbringat drygt 59 veckor av mitt liv på ön.

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
* när nån ber om ö-tips på Kalimera svarar ankaret alltid med samma ö. Oavsett om frågan är Bästa partyön? Bästa badön? Bästa barnön? Bästa shoppingön? Bästa matön? osv. Som av en slump passar Ankarets ö bäst till ALLT!

Ja, det stämmer ! De första åren var jag partysugen singel. Sedan kom jag tillbaka med min sambo och efter ytterligare ett par år som småbarnsförälder. Naxos fyller alla behov!

1987 gick det inga charterresor till Naxos, mycket har förändrats sedan dess. En del till det bättre och en del till det sämre.Jag (vi) har trivts lika bra hela tiden.

En bieffekt av mitt ”avhopp” från den planerade Santoriniresan är att min syster är bosatt på Naxos sedan 1993. Detta påverkar naturligtvis vårt val av ö.

Att återvända år efter år innebär att man inte behöver fundera så mycket, det blir mer som att åka till landet. Vi vet vad som väntar, det är tjusningen med det hela, man faller in i lunken på en gång (utan att för den delen göra exakt samma saker varje år). För kryssaren låter detta säkert tråkigt. För oss ankare är det riktig semester.

/Ulrika som åker tillbaka til Naxos 10 juli

PS.Jag kom till Santorini till slut, på två dagars "utflykt" från Naxos 1990. Nu för tiden återser jag Santorini på "genomresa" när vi åker från flygplatsen ner till hamnen. DS.
Svara med citat