Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-11, 07:56
osandland osandland är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Ny båtluffare - behöver hjälp

Jeg vet ikke om dere skal reise rundt mye, men min anbefaling er at det er tryggest å leie bil - ikke moped. Har sett for mange uhell på 2 hjul.

På Paros er det noe for enhver smak. Blir dere lei av et sted, så flytter dere bare til et annet sted på øya.
Nordvest - Parikia == shopping, nightlife, det meste skjer her. Bystranden er brukbar, men ikke best.
Nordøst - Naoussa == noe overbelastet forhenværende fiskerlandsby. Mye turisme her nå, men fortsatt et flott sted.
Øst - Glyfades, Piso Livadi, Logaras == små havner og strender, en del turisme.
Sørøst - Dryos, Glyfa == stille områder med mindre turister, bra strender og mange rooms to let.
Antiparos er bare 10 minutter med en liten båt, du vil nok kjøre over med egen bil. Antiparos er stillheten selv .

På veien fra Parikia er det en go-cart bane. På stranden i Dryos (og andre) er det egen windsurfing school, og du kan prøve kite surfing på Pounda Beach.

Ellers er det er ganske bra dykkemuligheter på Paros, og jeg vil gjerne anbefale Peter Nicolaides - Aegean Diving College på Golden Beach i Dryos til alle.
Peter er en veldig solid fyr som jobbet i mange år som yrkesdykker. Han har et sterkt engasjement for alt som lever i havet, og bryr seg virkelig om miljøet de opererer i.
Jeg møtte Peter for noen år siden når vi bodde på hotellet rett over gaten for dykkerskolen hans. Jeg hadde lyst til å lære å snorkle skikkelig, men jeg må ha sagt noe feil, for vi endte opp med å dykke 4 dykk iløpet av en drøy uke.
Det høres sikkert ikke så spesielt ut, men i mange år hadde jeg vannskrekk, og det eneste jeg var sikker på at jeg aldri skulle klare - var å dykke!

Beklager at jeg henger meg litt opp i en løsning her...men jeg har så mange gode erfaringer med Paros, at det er vanskelig å la være.

Lykke til!

mvh,
Ørjan

Senast redigerad av osandland den 2007-04-11 klockan 07:57. Anledning: glömde nåt...
Svara med citat