Hei,
min absolutte favorit er: ö.
Hvorfor? Alt er mye mindre, alt er mye billigere og ikke minst - alt tar mindre tid.
Har reist gjennom Athen tre ganger, og håper å unngå at det blir flere. Det er ingen tvil om at det er til Athen utbudet av reiser er størst, og selvfølgelig gir dette seg utslag i prisen.
Er det bra vær her hjemme, så er restplassene mange og rimelige (700kr t/r oslo-athen, 3 vecka i juni 06).
Når det gjelder anbefaling på steder, så er det umulig å komme utenom Paros - jack of all trades. Ved første blikk kan den virke kjedelig og uten særpreg, men det er absolutt ikke tilfelle.
For noen år siden var det Ios som toppet listen over partyøyer i Hellas, men jeg vet ikke helt hvordan det er idag. Nå reiser jeg nemlig med familie
Hvis du har to uker vil jeg anbefale Kykladene. Sett kursen inn mot Paros/Naxos/Syros. Fra disse øyene kan du reise til de fleste interessante steder i Kykladene.
Noe av det beste jeg har opplevd, er å pakke sekken etter frokost, gå til havnen og kjøpe en billett på neste ferje ut. Med 14 dager har dere tid til å gjøre dette.
Jeg vet ikke hvor mye dere har lest om å reise på øyene, men den eneste bokningen dere evt. skal vurdere - er første og siste overnattning.
Ved alle ferjeankomster står det titalls mennesker som skal selge rooms to let - med "prrrrrivate bath" (og uten). Vi har ankommet kl 0300 om natten og blitt møtt av ikke mindre enn 30 mennesker som tilbyr overnatting.
Mye kan sies om dette, det står sikkert mye her på forumet
mvh,
Ørjan S