Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Om jag utesluter Kykladerna i frågan, finns det då någon här som har något tips och "tänk på att..." för en 9-årig kille.
// Helén
|

Ska du skicka en 9-årig kille till Grekland för att jobba i sommar Helén? Vart är Sverige påväg? Då är det nog bäst att han kommer som "hemhjälp" hos mig på Kreta...19-åriga killar är också välkomna förstås....
Jobba i Grekland... Just nu söker de en tysktalande kajakinstruktör och guide på Kreta, AF Utland har några annonser om serveringspersonal på Rhodos bl a. Knacka dörr funkar bra om man kommer i början av säsongen. Gör upp om lön varje kväll och se till att få den!!! Det mesta som erbjuds "nybörjare" är svartjobb, boende är ovanligt. Fråga på "Skandinaviska" barer, där finns oftast någon som vill dela boende eller känner någon annan som vill det. Tumregel: Ta en veckas billig charter så hinner du/ni fixa jobb och boende. Funkar det inte så har ni i allafall råd att resa hem. GLÖM INTE sjukförsäkringskortet i Sverige, om något går snett.
Det har skrivits en del i forumet om jobb i Grekland, gör en sökning. Just nu är mitt huvud tomt. Jo, Europeiska Ungdomsportalen har rätt mycket info!
Ha det gött!
Kickie