Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-04, 22:10
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Jag har också rest en hel del själv, både i Europa, USA och Asien (gillar inte ordet "ensam") och jag kan säga att det fins mycket positivt. Just det att du kan göra som du själv vill, stanna kvar eller resa vidare. Ligga på stranden eller åka på nån utflykt. Du väljer helt själv. Det är nog det skönaste, att få vara själv och bara njuta utan att behöva lyssna på eller rätta sig efter någon annan.
Sen kan det nog bli lite middagar själv, och sådant. Går man ut på en grekisk restaurang så är det nog rätt ovanligt med folk som äter själva. Men det positiva är ju att man kanske får nya bordsgrannar, och vänner!
Kan också sakna någon att dela själva reseupplevelsen med. Just det tycker jag känns mer och mer. Det gör att jag själv inte direkt känner mig sugen att ge mig iväg själv igen på nästa resa (som det ser ut så blir det nog en sväng till GRekland i början på Juni). Men vad gör man om man inte hittar någon som man inte behöver kompromissa allt för mycket med, van att åka själv som man är, och ändå vill iväg?

Inkfish förslag om stamtaverna är faktiskt ypperligt, och det fungerar faktiskt. Jag vet, för jag längtar redan tillbaka till de underbara ägarna på mitt stamhak i Katapola
Angående boende så spelar det inte så stor roll, men i högsäsong är uthyrarna ogärna villiga att sänka priset på ett dubbelrum även om man är ensam så det blir ju lite dyrare. Fördelen som jag har upptäckt är att man kan få billig logi på ägarens soffa när hotellet i övrigt är smockfullt, vilket hände mig på Naxos

Senast redigerad av Yak den 2007-04-04 klockan 22:15.
Svara med citat