Sv: Är du ankare eller kryssare?
"Kringflackare", kan det vara något ? Utav två kategorier väljer jag således ingen av dem. Jag vet inte hur jag skulle beskriva kringflackaren men för vår del betyder det att Grekland är ett alldeles för stort och intressant land för att vi skulle kunna bli någon av de två kategorierna. Varför finns bara TVÅ att välja på undrar jag dessutom
Efter några resor med början 1999 fann vi att våra avverkade öar och våra planer för kommande, faktiskt skulle komma att innebära att vi nu varit i alla fyra väderstrecken.
Lefkas i väster, Thassos i norr, Samos i öster och Santorini i söder för att nämna några av de besökta öarna. Nu läggs visserligen Kreta till om 4 veckor så söder får bli med dubbelt. Vi har aldrig riktigt förstått hur vi genom att återvända skulle finna en bra ö lika bra som den första gången vi besökte den. TROTS att vi hittat många upplevelser som visserligen SKULLE kunna få oss att återvända, men ändå.......
Därför blir vi inga ankare. Några kryssare är vi inte heller då vi lika envetet som när vi "startade" 1999 (Parga) håller fast vid att vår grej är CHARTER. Därför får man snabbt några dussin andra grektokar på sig när vi ändå är inne nu på om man är luffare eller chartrare.
Men för att vara sig själv en smula motsägelsefull så finns det ingenting som hindrar oss att i FRAMTIDEN bli ankare eller åtminstone närma oss den kategorin. Vi kanske finner den ö som får oss tveklöst återvända och därigenom BLI ankare men den dagen den sargen (ishockeyspråk......)....sorgen. Kanske Kreta kan bli "ankar-ön" men det är en delvis felaktig benämning i så fall. Det finns så många orter på Kreta med så skiftande karaktärer att det blir både rätt och fel.
Var det någon som blev någe klok på detta svammel ?
"Kringflackare".......ska kanske utredas grundligare ?
Hasse
|