Visst är det oftast trevligare att resa med andra men för den som lever ensam kanske alternativet till att resa blir att stanna kvar hemma och då blir det ganska trist. Bäst har jag haft det på mina resor när jag rest tillsammans med mina barn men personligen är jag mer aktiv när jag reser ensam. Mina intressen får då stå i centrum och jag rår helt över min dag utan förpliktelser.
Har träffat många trevliga människor under mina resor och en del har jag kontakt med än fast det gått flera år sedan vi sågs. Vid den senaste resan till Brasilien träffade jag många härliga familjer och hade sällskap både vid vandringar, på utflykter och vid flera middagar. Ibland tog vi bara en drink eller en kaffe på varandras terasser eller vid poolen.
Har under ö-luffar stämt träff med vänner under resans gång och det har varit trevligt att umgås några dagar. Som ensamresande blir man ibland extra ompysslad av familjen eller värdinnan som man hyr av och för den som vill är möjligheterna till en liten semesterflört inte långt borta. Nordiska damer uppskattas överallt.
Eva