Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-31, 21:38
kotleta kotleta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Korfu, Agios Gordis

Hej!
Vi var på semester i byn förra och förra året innan dess. Jag måste säga att det var de bästa greklandsveckorna vi varit med om förutom vår första greklandsresa tillsammans som gick till Samos ör många år sedan, sambon o jag. Förrförra året var vi två där själva och i fjol var vi där med våra 3 barn,- 17, 12 o 9 år. Byn är liten, egentligen enbart en gata (förutom en del små gångstigar mellan husen på båda sidor huvudgatan.) Men, vi hade allt vi kunde önska där i form av både restauranger och framförallt en helt otroligt vacker och härligt lång mjuk sandstrand. Tavernor kantar hela stranden, lätt att kila upp ifrån solstolen för en lunch. Duschar med sötvatten finns också, vilket känns läkande för en solstekt och saltindränkt hud. Utsikten du har när du guppar på vågorna in mot land är helt underbar, liknar något tropiskt land, snarare än typiskt grekland! Speciellt om ni går längst ner till vänster på stranden. Här är helt underbart!!!
PS. Handla gärna hos min o allas vän Georgos på supermarket GeeBees i byn! (Ni vet så fort ni kommer fram vem han är, han hojtar good evening!, eller good morning! till alla som passerar. Har ett bra sortiment o även om det inte är speciellt billigt att proviantera i byn, har han ändå de bästa priserna. Snäll o rolig kille!!!
Vi kommer att återvända Ha en underbar semester!!! - Kotleta.
Svara med citat