Åh vad jag är avis...
Har varit i Agia Pelagia 2 ggr och jag kan verkligen tänka mig att återvända. Har inte bott på Belvedere men varit inne och tittat vid poolen. Just då var det högsäsong och en väääldig massa folk och ungar som tjoade rundor och det är väl inte riktigt min smak. Mina egna barn tyckte det var tur vi inte bodde där...
Vi fastnade för en restaurang som heter/hette Valentino som ägdes av en svensk kvinna från Gotland (tror jag att det var) och hennes grekiske make. Där tillbringade vi många kvällar. Annars finns det en massa andra ställen att prova!
Prova att bada vid grannstranden Lygaria Beach en dag. Hyr en bil en dag och kör mot Rethymnonhållet. Rekommenderar ett besök i byn Balí för lunch och ett dopp vid någon av stränderna där. På tillbakavägen så snirkla dig upp till byn Fodele och gå en sväng i "parken" och titta sedan på de gamla grekiska damerna som sitter utanför sina affärer med broderade dukar och liknande.
Terrängen runt Agia är väldigt kuperad så ta bra skor med för upptäcksfärder i omgivningen. Utsikten är fullkomligt fantastisk när man kommer upp upp en bit!
Kommer du i närheten av hotel Pela Mare (ca 1 km upp från byn mot Heraklionhållet) så gå in och svalka dig med något i poolbaren och hälsa från mig
Ha en underbar vecka!
Hälsningar
Stinab