Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-28, 21:01
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Vad läser ni just nu?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Gita: Stieg Larssons tredje kommer i slutet av maj (hoppas få med mig den till Karpathos ). Sen läste jag i dag att den kommer som ljudbok först - en hel månad innan!
Underbart! Hoppas kvalitéen håller... Gretelise Holm har jag inte läst, det skall testas!

Håller med att dessa (engelska) deckare kan göra en lite mätt och trött, man får ta en då och då - och växla med Mma Ramotswe eller dyl. Märkte idag att jag inte har läst Patricia Cornwalls två första böcker, härligt! Något att se framemot.

Ivi - Tack för tipset på Kalifens hus, det låter som en bok som jag skulle kunna tycka om.

Arne - ideén är bra, men funkar inte om man skall ligga i en solstol och läsa. Och härhemma läser jag mestadels i sängen, det är nattningsritualen sedan barndomens tider. Till Grekland tar jag med pocketböcker, de väger inte så mycket, och så lämnar jag kvar dem där.

Tips på en ny bok som låter hemsk - Levande begravd av Peter James:

"Vilken mardröm! Vad skulle du säga om du på din svensexa blev begravd i en kista tillsammans med en flaska whisky och en walkie-talkie? Hur skulle du känna dig när du hörde spaden i jorden och det första smattret mot kistans tak."

Brr...

Jag vill också tipsa om alla Arnaldur Indridasons böcker, deckare från Island. En njutning att läsa...
Svara med citat